Skip to Content
Informatyka Podstawowa

Informatyka podstawowa

Liceum 4-letnie i Technikum 5-letnie

Podstawa programowa • Rozkład materiału • Materiały dydaktyczne

Dodaj do rozkładu materiału NrModułTematGodz. Elementy Podstawy ProgramowejMateriałyKlasa
1 Urządzenia cyfrowe i sieci komputerowe Urządzenia cyfrowe – szkoła i dom 2 III.1, III.2 1
1.1 Urządzenia cyfrowe i sieci komputerowe Rodzaje urządzeń komputerowych 1 III.1, III.3 link 1
1.2 Urządzenia cyfrowe i sieci komputerowe Urządzenia mobilne i stacjonarne 1 III.1, III.4 link 1
2 Urządzenia cyfrowe i sieci komputerowe Podstawy sieci: Internet jako ocean informacji; korzystanie z e‑usług 2 III.1, III.2, III.3, III.4, IV.5 1
3 Urządzenia cyfrowe i sieci komputerowe Systemy operacyjne i inne oprogramowanie 1 III.3 1
4 Urządzenia cyfrowe i sieci komputerowe Powtórzenie i sprawdzenie wiadomości 1 1
5 Praca w edytorze tekstu Podstawy edycji tekstu (nagłówek, stopka, style) 1 II.2, II.3.b 1
6 Praca w edytorze tekstu Zaawansowane odwołania w dokumencie (spis ilustracji, tabel, wykresów, spis treści) 3 II.2, II.3.b 1
7 Praca w edytorze tekstu Dzielenie dokumentu i tryb recenzji 2 II.2, II.3.b 1
8 Praca w edytorze tekstu Dokumenty o rozbudowanej strukturze i praktyczny poradnik 2 II.3.b, II.4 1
9 Praca w edytorze tekstu Powtórzenie i sprawdzenie wiadomości 1 1
10 Grafika rastrowa Podstawy edycji i praca na warstwach 1 II.2, II.3.a 1
11 Grafika rastrowa Narzędzia selekcji i filtry 1 II.2, II.3.a 1
12 Grafika rastrowa Zaawansowana edycja grafiki rastrowej - techniki i narzędzia 2 II.2, II.3.a 1
13 Grafika rastrowa Projekt: okładka książki / e‑book 2 I.1, II.3.a, II.4, V.1 1
14 Grafika rastrowa Powtórzenie i sprawdzenie wiadomości 1 1
15 Arkusz kalkulacyjny Podstawy pracy z arkuszem 1 I.1, II.1, II.3.c 1
16 Arkusz kalkulacyjny Formuły, formatowanie, funkcje 2 II.2, II.3.c 1
17 Arkusz kalkulacyjny Tabele i wykresy przestawne (filtry, wykresy, praktyczny poradnik) 2 II.2, II.3.c 1
18 Arkusz kalkulacyjny Projekty: tworzenie wykresu, wyciąganie wiedzy z danych, technologie przyszłości 6 II.3.c, II.4, IV.1, IV.2 1
19 Arkusz kalkulacyjny Powtórzenie i sprawdzenie wiadomości 1 1
20 Tworzenie stron WWW i CSS/HTML Podstawy HTML (tagi, struktura) 3 II.2, II.3.f 1
21 Tworzenie stron WWW i CSS/HTML Kaskadowe arkusze stylów CSS 2 II.2, II.3.f 1
22 Tworzenie stron WWW i CSS/HTML Publikowanie i promowanie stron 1 II.2, II.3.f 1
23 Tworzenie stron WWW i CSS/HTML Powtórzenie i sprawdzenie wiadomości 1 1
24 Bazy danych Podstawy baz danych; kwerendy na przykładzie 2 I.1, II.2, II.3.d 1
25 Algorytmika i programowanie Wprowadzenie do algorytmów i rozwiązywania problemów (modele, specyfikacja) 2 I.1, I.3 1
26 Algorytmika i programowanie Algorytmy sortowania (przez wstawianie, bąbelkowe) i iteracyjne obliczanie ciągu Fibonacciego 2 I.2.c, 1.2.e 1
27 Algorytmika i programowanie Algorytmy na liczbach (badanie pierwszości, przeliczanie między systemami pozycyjnymi, działania na ułamkach z wykorzystaniem NWD/NWW) 2 I.1, I.2.a 1
28 Algorytmika i programowanie Algorytmy na tekstach(porównywanie tekstów, wyszukiwanie wzorca, szyfrowanie Cezara) 2 I.2.b 1
29 Algorytmika i programowanie Instrukcje warunkowe i iteracyjne (bez rozróżnienia języka) 3 I.1, I.3, II.1, II.2 1
30 Algorytmika i programowanie Sprawdzanie poprawności danych i zapisywanie rozwiązania 2 II.1, II.2 1
31 Algorytmika i programowanie Powtórzenie i sprawdzenie wiadomości 1 1
32 Projekty i prezentacje Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej 1 II.2, II.3.e 1
33 Projekty i prezentacje Projekt: prezentacja multimedialna 1 II.2, II.3.e, IV.1 1
34 Projekty i prezentacje Zadania projektowe zespołowe 2 IV.1, IV.2, IV.5 1
35 Projekty i prezentacje Powtórzenie i sprawdzenie wiadomości 1 1
36 Bezpieczeństwo i kompetencje cyfrowe Bezpieczna praca z komputerem i cyberbezpieczeństwo 2 III.1, III.2, III.3, V.1, V.3, V.4 1
37 Bezpieczeństwo i kompetencje cyfrowe Kompetencje medialne i cyfrowe; e‑learning 2 II.3.b, II.4, IV.2, IV.5, IV.6, V.1 1
38 Bezpieczeństwo i kompetencje cyfrowe Powtórzenie i sprawdzenie wiadomości 1 1
1 Algorytmika i programowanie Wprowadzenie do programowania: środowisko, zmienne, wejście/wyjście 1 I.1, I.3, II.1, II.2 2
2 Algorytmika i programowanie Instrukcje warunkowe i wybór; instrukcje iteracyjne (for, while, do…while) 2 I.1, I.3, II.1, II.2 2
3 Algorytmika i programowanie Funkcje zwracające i niezwracające wartość; parametry funkcji 1 I.1, I.3, II.1, II.2 2
4 Algorytmika i programowanie Tablice i operacje na tablicach; listy i operacje na listach 1 I.1, I.3, II.1, II.2 2
5 Algorytmika i programowanie Wybrane algorytmy na tekstach (wyszukiwanie wzorca, sortowania) 2 I.1, I.2.b, I.3, II.1, II.2 2
6 Algorytmika i programowanie Sprawdzanie poprawności danych i zapisywanie rezultatów 1 I.1, I.3, II.1, II.2 2
7 Algorytmika i programowanie Powtórzenie i sprawdzenie wiadomości 1 2
8 Tworzenie stron WWW i CSS/HTML Podstawy HTML i CSS (tagi, struktura, style) 2 II.2, II.3.f 2
9 Tworzenie stron WWW i CSS/HTML Publikowanie i promowanie stron WWW 2 II.2, II.3.f 2
10 Tworzenie stron WWW i CSS/HTML Powtórzenie i sprawdzenie wiadomości 1 2
11 Grafika wektorowa Rysowanie figur, ścieżek i obiektów; praca na warstwach; przekształcenia 2 II.2, II.3.a 2
12 Grafika wektorowa Tworzenie rysunków przestrzennych; zaawansowane techniki grafiki wektorowej 1 II.2, II.3.a 2
13 Grafika wektorowa Powtórzenie i sprawdzenie wiadomości 1 2
14 Urządzenia cyfrowe i sieci komputerowe Sieci komputerowe – podstawy i bezpieczeństwo 2 III.4, V.1, V.3 2
15 Urządzenia cyfrowe i sieci komputerowe Bezpieczeństwo i ochrona danych; prawo w sieci 2 V.1, V.2, V.3, V.4 2
16 Urządzenia cyfrowe i sieci komputerowe Powtórzenie i sprawdzenie wiadomości 1 2
17 Komunikacja i e‑usługi Komunikacja i wymiana informacji w Internecie; wybrane e‑usługi 1 IV.2, IV.3, V.1 2
18 Komunikacja i e‑usługi Przepisy prawa dotyczące ICT; ochrona własności i danych 1 IV.4, V.1, V.2, V.4 2
19 Projekty i rozwój IT Zasady rozpowszechniania i licencjonowania oprogramowania 1 IV.1, V.1, V.2 2
20 Projekty i rozwój IT Przestępczość komputerowa – analiza zagrożeń i projekt 1 IV.1, V.2, V.4 2
21 Projekty i rozwój IT Szanse i zagrożenia technologii informacyjnych – projekt zespołowy 1 IV.1, IV.2, IV.3, IV.5 2
22 Projekty i rozwój IT Powtórzenie i sprawdzenie wiadomości 1 2
1 Grafika 3D i projektowanie przestrzenne Projektowanie modeli 3D – mebli, pomieszczeń, ogrodu; zadania doskonalące 5 I.1, II.2, II.3.a 3
2 Grafika 3D i projektowanie przestrzenne Wybrane możliwości przy projektowaniu ogrodu 1 I.1, II.2, II.3.a 3
3 Bazy danych i kwerendy Tworzenie i obsługa bazy danych (gabinet stomatologiczny, Stomatolog, Zawody); import danych; kwerendy; korespondencja seryjna 4 I.1, II.2, II.3.b, II.3.d 3
4 Algorytmy i techniki algorytmiczne Podstawienia i szyfrowania tekstu; algorytmy porządkowania (bąbelkowe, przez wstawianie); techniki iteracyjne; algorytmy na ciągach (Fibonacci); systemy liczb; przekształcenia między systemami 7 I.1, I.2.a–d, I.3, II.1, II.2 3
5 Programowanie wybranych algorytmów Implementacja algorytmów porządkowania i wyszukiwania wzorca; operacje na ułamkach z NWD/NWW; konwersje liczb 4 I.1, I.2.a–d, I.3, II.1, II.2 3
6 Web i e-usługi Cyfrowe usługi; e‑społeczeństwo; przygotowanie strony WWW – projekt 4 IV.2, IV.3, IV.5, II.2, II.3.f 3
7 Robotyka Wprowadzenie do robotyki: budowa i programowanie robotów (na przykładach: nawadnianie ogrodu, wyciszanie radia, zamykanie okna) 5 I.1, II.2, IV.1 3
Suma: 0 godz.

Format

CSV
XLSX
PDF