Skip to Content
Informatyka Rozszerzona

Informatyka rozszerzona

Liceum 4-letnie i Technikum 5-letnie

Zakres rozszerzony • Rozkład materiału • Materiały dydaktyczne

Rozkład Materiału
Dodaj do rozkładu materiału NrModułTematGodz. Elementy Podstawy ProgramowejMateriałyKlasa
1 Kompozycja i kompresja danych Kompresja danych (stratna i bezstratna); algorytmy kompresji 2 III.1 1
2 Sieci i systemy operacyjne Sieci komputerowe (IPv4, IPv6, usługi); systemy operacyjne w sieci; e‑usługi; nowe technologie; bezpieczeństwo sieci 9 III.1–III.4, IV.2–IV.5, V.1–V.4 1
3 Algorytmy i schematy blokowe Przedstawianie algorytmów: liniowe, z warunkami, iteracyjne; lista kroków, schemat blokowy 5 I.4, I.5, II.1, II.2 1
4 Funkcje i struktury danych Funkcje (definiowanie, zwracające/niezwracające, parametry, przesłanianie); tablice i listy; zmienne globalne i lokalne 5 I.3, I.4, II.1, II.2 1
5 Iteracje, wyszukiwanie i sortowanie Instrukcje iteracyjne (for, while, do…while); wyszukiwanie liniowe i binarne; algorytmy sortowania 6 I.2.c, II.1, II.2 1
6 Analiza i numeryka Elementy analizy algorytmów; schemat Hornera; algorytmy Euklidesa i silni; numeryczne (bisekcja, Newton, błędy) 6 I.2.a–I.9, II.1, II.3.a 1
7 Bazy danych i chmura Relacyjne bazy danych: tabele, formularze, relacje, kwerendy SQL; projekty zespołowe w chmurze 4 II.3.b–II.3.d, IV.1 1
8 Arkusz kalkulacyjny i raporty Zaawansowane formuły; wyciąganie wiedzy z danych; korespondencja seryjna; współdziałanie aplikacji 11 II.2–II.4, I.7 1
9 Grafika rastrowa i animacja GIMP: narzędzia malarskie, klonowanie, przekształcenia, filtry; warstwy i animacje; projekty fotomontażu i animacji 6 II.3.a 1
10 Web i grafika 2D/3D Tworzenie stron WWW; grafika wektorowa i rastrowa; responsywność w CMS; animacja komputerowa 12 II.3.a, II.3.f, II.4 1
11 Sztuczna inteligencja Wstęp do SI: obszary zastosowań, ML, sieci neuronowe, GAN; praktyka (ChatGPT) 3 I.6, I.10 1
12 Projekty i podsumowanie Zadania projektowe: AI, grafika, web, sieci, arkusz; powtórzenia i sprawdziany 6 II.4, III.1–III.4, IV.1–IV.5, V.3–V.4 1
1 Sieci i konfiguracja Adres sieciowy i podsieci IPv4; podstawowe protokoły sieciowe; konfiguracja sieci komputerowej 3 III.2 2
2 Arkusz kalkulacyjny zaawansowany Algorytmy liniowe i iteracyjne w arkuszu; fraktale (Kocha, Sierpiński, Barnsley, chaos); funkcje JEŻELI; wykresy funkcji 5 II.3.b, I.6 2
3 Grafika wektorowa Efekty ścieżki; operacje na ścieżkach; projekty wektorowe 4 II.3.a 2
4 Struktury danych i pliki Typy danych; wprowadzanie i walidacja; przetwarzanie plików (tekstowych); obsługa błędów 4 I.4, II.1, II.2 2
5 Algorytmy z ciągami i liczbach Sito Eratostenesa; rozkład na czynniki; podciągi; liczby doskonałe 4 I.4, II.1, II.2, I + II.1.c, II.2.a 2
6 Algorytmy zachłanne i wyszukiwanie Wydawanie reszty; wyszukiwanie binarne; analiza zachłanna 3 I.4, I + II.3.d, I + II.1.b 2
7 Programowanie w praktyce Wprowadzenie do programowania; instrukcje warunkowe i iteracyjne; metody; tablice jedno- i wielowymiarowe 5 I.3, I.4, II.2 2
8 Zadania projektowe i podsumowanie Projekty z uwierzytelniania i podpisu; prezentacje; sprawdziany 2 IV.1, V.1, V.2 2
1 Reprezentacja i arytmetyka Reprezentacja wartości logicznych, znaków, liczb (binarnie, ujemne, niecałkowite) 4 I.7 3
2 Reprezentacja i arytmetyka Podstawowe operacje arytmetyczne w systemie dwójkowym (dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie) 2 I.8 3
3 Reprezentacja i arytmetyka Nadmiar, niedomiar, stabilność algorytmów, błędy obliczeń (przybliżenie, zaokrąglenie) 2 I.6, I.9 3
4 Algorytmy numeryczne Metody przybliżone (bisekcja, Newton‑Raphson); obliczanie wartości wielomianu, pierwiastków, fraktale 6 I.2.a, I.3, I.4, I.5, II.1, II.2, II.3.a 3
5 Struktury dynamiczne Listy, kolejki, stosy, wskaźniki i tablice dynamiczne 4 I.4, II.1, II.2, II.3.g 3
6 Algorytmy sortowania i wyszukiwania Sortowania (bąbelkowe, przez wstawianie, scalanie); wyszukiwanie binarne 4 I.2.c, II.2, II.3.b, II.3.c 3
7 Rekurencja i grafy Rekurencja (ciąg Fibonacciego, Euklides, szybkie potęgowanie, fraktale); grafy i programowanie dynamiczne 6 I.1, I.2.d, I.3, II.1, II.2, II.3.d, II.3.e, II.3.h 3
8 Bazy danych i SQL Tworzenie i zarządzanie relacyjną bazą danych; kwerendy SELECT, INSERT, UPDATE, DELETE; zapytania zaawansowane 5 II.3.c, II.3.d 3
9 Projekty i bezpieczeństwo Projekt informatyczny (wybór kierunku, plan, prezentacja); zagrożenia cyfrowego świata, cyberbezpieczeństwo 4 II.4, IV.1, IV.2, V.3, V.4 3
Suma: 0 godz.

Format

CSV
XLSX
PDF